Spoločnosť Air Transport Europe (ATE) Poprad a známy výrobca vrtuľníkov AgustaWestland podpísali na FARNBOROUGH INTERNATIONAL AIRSHOW 2008 zmluvu o dodávke dvoch nových vrtuľníkov AgustaWestland A 109 S Grand. Tieto stroje obnovia a rozšíria vrtuľníkový park leteckej záchrannej služby na Slovensku. Súčasťou zmluvy na dodávku vrtuľníkov je aj opcia na nákup ďalších dvoch kusov týchto vrtuľníkov. AgustaWestland A 109 S Grand je dvojmotorový vrtuľník – dve turbíny ho radia do novej helikoptérovej dimenzie. A 109 S je vlastne predĺžená A 109 (S ako stretched). Je nielen rýchlejšia a pohyblivejšia ako jej mladšia sestra, ale splňuje všetky kritériá pre pristávanie a vzlety na pristávacích plochách umiestnených vo vysokých nadmorských výškach.
Fotografie A109 Grand EMS nájdete aj na http://www.vrtulniky.sk/portal/ludia/jakub-lubellan/agusta-a109-grand-ems/
Aký je teda rozdiel medzi AW A109 a AW A109S? Je to len technickým vybavením, alebo je to viditeľné aj „zvonku“? Ďakujem.
S ako Stretchet – takže natiahnutý. Je to ale vidieť, že je natiahnutý? Je dlhší?
To je super ze ich kupia, su to podla mna jedni z najlepsich ak nie najlepsie vrtulniky pre LZZS . Teraz ich kupuje aj svajciarska Rega , ATE bude patrit k najlepsie vybavenym leteckym zachrankam na svete !
Suhlasim s tebou, Juro, Agusta A 109 S Grand je malý zázrak
A kde konkretne budu nove Agusty A 109 S Grand na slovensku mat domovsku zakladnu?
Tak brzo asi nebudou.Je otázka zda vůbec.
Aký vplyv budú mať nové vrtuľníky AgustaWestland na zvýšenie efektivity leteckej záchrannej služby na Slovensku?
Nové vrtuľníky AgustaWestland, typu A 109 S Grand, sú rýchlejšie a pohyblivejšie, čo by mohlo výrazne zlepšiť rýchlosť a efektivitu zásahov leteckej záchrannej služby, čím sa zvýši celková schopnosť rýchlej reakcie na núdzové situácie.
Môže zvýšené investovanie do drahších vrtuľníkov viesť k zanedbávaniu iných dôležitých aspektov leteckej záchrannej služby, ako sú napríklad školenia personálu?
Zatiaľ čo investície do technologicky pokročilých vrtuľníkov môžu zvýšiť schopnosť rýchlej reakcie, existuje obava, že rozpočet na školenie a iné operačné náklady môže byť ohraničený, čo by mohlo naopak ovplyvniť celkovú kvalitu poskytovaných služieb.
Je etické vynakladať obrovské sumy na nákup luxusných vrtuľníkov, keď môžu existovať iné, finančne dostupnejšie možnosti zlepšenia leteckej záchrannej služby?